Organizacja dnia

6:30 – 8:00 - ROZPOCZĘCIE DNIA

  • Indywidualne i grupowe zabawy, korzystanie z gier i układanek stolikowych.
  • Zorganizowane zabawy w kole lub przy muzyce.
  • Utrwalanie wierszy i piosenek opanowanych w przedszkolu.
  • Zabawy zgodnie z zainteresowaniami, uwzględniające rozwój procesów poznawczych.
  • Dowolne czynności inspirowane przez nauczycielkę.

8:00 - 8:30 – ZINTEGROWANE ZABAWY

  • "Angielskie poranki": zabawy integracyjne w grupach przy muzyce.
  • Ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój dziecka, rozmowy zgodne z tematyką kompleksową.

8:30 – 9:30 – ŚNIADANIE

  • Wykonywanie przez dzieci obowiązków, np. czynności porządkowe.
  • Ćwiczenia poranne.
  • Przygotowanie do śniadania, wdrażanie nawyków higienicznych.
  • Doskonalenie umiejętności spożywania posiłku zgodnie z zasadami kultury.

9:30 – 10:30 – ZAJĘCIA EDUKACYJNE

  • Zajęcia w sali lub na powietrzu zgodnie z planami miesięcznymi dla poszczególnych grup.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych, samoobsługowych i kulturalnych.
  • Wspieranie rozwoju mowy, zdolności intelektualnych i sprawności fizycznej.
  • Edukacja matematyczna, nauka języka angielskiego, zajęcia artystyczne i techniczne.

10:30 – 11:00 – CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO-PORZĄDKOWE

  • Ubieranie dzieci, wdrażanie do samodzielnego przebierania się.
  • Wdrażanie do samodzielności, spacery.

11:00 – 12:00 - ZABAWA

  • Dowolne zabawy na placu przedszkolnym.
  • Zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych.
  • Spacery, wycieczki, utrzymanie zasad bezpieczeństwa i norm grupy.
  • W zależności od pogody, zabawy dowolne w sali, wspierające integrację.

12:00 – 12:30 – OBIAD

  • Wdrażanie dzieci do samoobsługi.
  • Rozwijanie umiejętności korzystania z urządzeń sanitarnych.
  • Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami.
  • Pogadanki na temat zdrowego odżywiania.
  • Dbanie o czystość na stolikach.

12:30 – 14:00 - RELAKSACJA, LEŻAKOWANIE DLA DZIECI MŁODSZYCH

  • Samodzielne zdejmowanie odzieży.
  • Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek relaksacyjnych.
  • Zabawy według inicjatywy dzieci w tematycznych kącikach.
  • Integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne zajęcia.
  • Realizacja programu "Klucz do uczenia się" w starszych grupach.
  • Indywidualne zajęcia z języka angielskiego w starszych grupach.

14:00 – 14:15 – PODWIECZOREK

  • Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych.