Skocz do głównej treści strony 
6:30 – 8:00 - ROZPOCZĘCIE DNIA
- Indywidualne i grupowe zabawy, korzystanie z gier i układanek stolikowych.
- Zorganizowane zabawy w kole lub przy muzyce.
- Utrwalanie wierszy i piosenek opanowanych w przedszkolu.
- Zabawy zgodnie z zainteresowaniami, uwzględniające rozwój procesów poznawczych.
- Dowolne czynności inspirowane przez nauczycielkę.
8:00 - 8:30 – ZINTEGROWANE ZABAWY
- "Angielskie poranki": zabawy integracyjne w grupach przy muzyce.
- Ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój dziecka, rozmowy zgodne z tematyką kompleksową.
8:30 – 9:30 – ŚNIADANIE
- Wykonywanie przez dzieci obowiązków, np. czynności porządkowe.
- Ćwiczenia poranne.
- Przygotowanie do śniadania, wdrażanie nawyków higienicznych.
- Doskonalenie umiejętności spożywania posiłku zgodnie z zasadami kultury.
9:30 – 10:30 – ZAJĘCIA EDUKACYJNE
- Zajęcia w sali lub na powietrzu zgodnie z planami miesięcznymi dla poszczególnych grup.
- Kształtowanie umiejętności społecznych, samoobsługowych i kulturalnych.
- Wspieranie rozwoju mowy, zdolności intelektualnych i sprawności fizycznej.
- Edukacja matematyczna, nauka języka angielskiego, zajęcia artystyczne i techniczne.
10:30 – 11:00 – CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO-PORZĄDKOWE
- Ubieranie dzieci, wdrażanie do samodzielnego przebierania się.
- Wdrażanie do samodzielności, spacery.
11:00 – 12:00 - ZABAWA
- Dowolne zabawy na placu przedszkolnym.
- Zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych.
- Spacery, wycieczki, utrzymanie zasad bezpieczeństwa i norm grupy.
- W zależności od pogody, zabawy dowolne w sali, wspierające integrację.
12:00 – 12:30 – OBIAD
- Wdrażanie dzieci do samoobsługi.
- Rozwijanie umiejętności korzystania z urządzeń sanitarnych.
- Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami.
- Pogadanki na temat zdrowego odżywiania.
- Dbanie o czystość na stolikach.
12:30 – 14:00 - RELAKSACJA, LEŻAKOWANIE DLA DZIECI MŁODSZYCH
- Samodzielne zdejmowanie odzieży.
- Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek relaksacyjnych.
- Zabawy według inicjatywy dzieci w tematycznych kącikach.
- Integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne zajęcia.
- Realizacja programu "Klucz do uczenia się" w starszych grupach.
- Indywidualne zajęcia z języka angielskiego w starszych grupach.
14:00 – 14:15 – PODWIECZOREK
- Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych.
Przejdź do góry strony